- Felieton - „Miłośnicy”
- Z kraju
- „Żółte” nadal w modzie
- Ilostany - Lokomotywownia Leszno
  Zgodnie z rozpoczętym cyklem przedstawiamy kolejne informacje o stacjonowaniu i zatrudnieniu lokomotyw, tym razem należących do lokomotywowni Leszno. Lokomotywownia ta funkcjonuje jako Sekcja Eksploatacji i Utrzymania Taboru Trakcyjnego w ramach

Zakładu Taboru w Poznaniu. Na ilostanie posiada lokomotywy spalinowe serii: SM31, SM42, ST43 oraz SU45, a także parowozy stacjonujące w Parowozowni Wolsztyn, która to formalnie podlega Sekcji Leszno. Naszą uwagę skupiamy na lokomotywach spalinowych, które oprócz prac manewrowych obsługują każdego dnia pociągi osobowe na trasach do Zbąszynka, Głogowa i Ostrowa Wielkopolskiego oraz 6 par pociągów towarowych - pociągów zdawczych w rejonie ciążenia stacji manewrowej PKP Cargo – Leszno. Wśród fotografii zamieszczamy poster z SU45-096 opuszczającej stację Leszno z pociągiem do Głogowa.

- Wąskotorówką przez kosodzewinę
- Tuż za Wielką Rycerzową
- Biletowe perypetie 2002
- Schematy malowania „siódemek”

W latach 80-tych fabrycznie malowane lokomotywy EU06 i EU07 typu 4E charakteryzowały się barwami jasnozielonymi w górnej części pudła lokomotywy i w wąskim pasie u jego dołu, natomiast środek utrzymany był w tonacji ciemnej zieleni. Podobnie lokomotywy EU07 typu 303E miały górną część pudła jasnozieloną, a dół ciemnozielony. Te dwa odcienie zieleni przechodziły także na czoła lokomotyw. Po pamiętnym wydarzeniu z roku 1988, kiedy to pociąg najechał na radziecki konwój wojskowy, czoła lokomotyw zaczęto malować na żółto, celem ich większej widoczności. Ostatnio zaniechano tego procederu i postanowiono przywrócić im dawne malowanie. Jednak reperkusje tamtego wydarzenia, zużycie lokomotyw i różnice interpretacyjne powodują, że lokomotywy te widzimy niby w podobnych, a jednak różnych schematach malowania. Próby ich uporządkowania podjął się nasz kolega redakcyjny Bogdan Waga.

- Wspomnienia „zachodnioniemieckiego szpiega”
- Wąskotorowy come back - cz. 1: Śmigielska Kolej Dojazdowa
Wąskotorowy come back, czyli krajobraz po bitwie. Tymi słowami rozpoczynamy cykl artykułów opisujących przemiany własnościowe na kolejach wąskotorowych w Polsce, które w 2001 roku zostały wydzielone ze struktur państwowego przewoźnika – Polskich Kolei Państwowych. Zobaczymy, czy dzisiejszy ich stan to wielka klęska, czy też sukces reformy PKP. Artykuły te nie będą zawierać tła historycznego kolei, a tylko opisywać walkę o przetrwanie oraz dzień dzisiejszy działalności pod skrzydłami nowych operatorów. Jako pierwszą przedstawiamy Śmigielska Kolej Dojazdowa, która w strukturze PKP prowadziła planowy ruch pasażerski najdłużej i wyszła z niej jako ostatnia. Jej obecnym operatorem jet Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych z Kalisza pod wodzą Tomasza Strapagiela - prezesa stowarzyszenia.
- Listy do reakcji 56
- Ciekawostki modelarskie - model parowozu P4 2 firmy ROCO 58
- Elektronika na makiecie kolejowej - proste elementy 64

Wielu miłośników małej kolei bardzo cieszy oko, gdy pewne działania na makiecie mogą dokonywać się automatycznie, np. blokowanie odcinków przed odcinkami toru zajętym przez pociąg, opuszczanie rogatek, czy naprzemienny odjazd pociągu ze stacji. Niestety, wiedza na temat budowania układów automatycznego sterowania miniaturową koleja, zwłaszcza o skomplikowanych zależnościach, dana jest nielicznym z racji ich wykształcenia lub zainteresowania. Postaramy się zatem w przystępny sposób wypełnić tę lukę i pomóc w budowaniu takich układów rozpoczynając nieperiodyczny cykl zatytułowany „elektronika na makiecie kolejowej”. W tym artykule przedstawiamy kilka prostych układów, które można zbudować w oparciu o elementy, które od niedawna zaczęła oferować polska firma STERKOL.

- Ogłoszenia i forum klubowe